Happy happy birthday

Publicerad 2013-12-09 04:19:00 i Allmänt,

Söndagskvällen är kommen. Internetet på datorn la ner igen så det får bli blogg från mobilen, där av inga roliga bilder. Har tagit sjukt mycket bilder i helgen så hoppas mitt internet (läs jag ska skypa med pappa) kan börja fungera igen. 
 
Igår i alla fall var det ju min lilla killes födelsedag, åh det var så roligt att se han så glad. Har aldrig sett ett barn vara så uppspeld förut. Han visste liksom inte om öppna presenter, spela på alla spelen, leka i det stora lekrummet, träffa alla kompisar eller äta tårta var roligast. Vi var på ett ställe som heter giggle berry, där kan man spela en massa spel (sånna som man lägger pengar i) och så är det ett stort rum med ett lektorn typ (?) så kunde man skjuta bollar och en massa. Feting kul. Sofia och Micaéla var bjudna så de var där och vi spelade sönder på alla spelen. Sen efter giggle berry åkte vi hem och fortsatte kalaset. 
 
Efter paketöppningen åkte jag Sofia och Micaéla för att kolla på en lightshow. Man kör sin bil igenom en massa julbelysningar. Det var frihetsgudinnan, lutande tornet i Pisa, disneyfigurer osv.. Väldigt fint, där tog jag hundra bilder så ska visa er när internetet är igång. 
 
Idag var det vår turnatt få snö, kom en del snö och amerikanerna får DAMP. Ställer in alla tåg och stänger alla vägar typ. Vinterdäck har de inte heller så det är livsfarligt att köra. Planen var att åka till Philly för att titta på ett luciatåg, efter en del om och men kom vi dit och det var hur fint som helst. De sjöng faktiskt på svenska trots att alla var amerikaner. Jag och Micaéla satt och sjöng med så det var några som kom fram efter och frågade om vi var från Sverige pga vår fina sång heheh. Sen skulle vi ta oss hem, vilket var lite svårare. Man kunde inte beställa taxi så det var bara att börja gå, 30 min senare kom två snögubbar inrullade in på Market East-stationen. Tåget var bara 4 min sent. Kom hem och tappade upp ett bad och mina ben var inte längre blåa. 
 
Okej JÄVEL vilket långt inlägg, förstår helt om ni redan slutat läsa. Eller det kanske bara känns så när jag skriver på mobben. Men det var min helg det, lika bra som vanligt. Undra om jag någonsin kommer ha en dålig helg här.
 
Vad har NI gjort i helgen? 
 
Natie 5 barre!!
Sofia snodde Grace från mig och försökte bonda lite.
Lucian!! Man fick inte ta bilder men Hanna lyckades smygfota lite. Kyrkan var så mysig. 
Snöstormen hem, Micaéla ler ändå <33

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-12-09 20:47:20

Har dom Lucia i usa??!

Svar: nej men det var svenskt!!! :)
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela