Jag har sett kärlek från båda sidor nu

Publicerad 2013-12-07 07:07:00 i Allmänt,

Hoppas inte stormen har tagit er allt för hårt, idag har det spöregnat hela dagen. Jag följde Sarah till bussen, körde sedan Nate till theraplay och sen åkte jag och Mara och körde fjärde passet för veckan. Har försökt att få bort lite thanksgiving mat sörrni. Åkte hem och skypade med mamma och pappa. Internet på min dator hade helt lagt av i veckan, Todd försökte hjälpa mig men allt står på engelska och Hanna har lite svårt att översätta "kontrollpanelen, trådlös anslutning, fjärranslutning, offentligt nätverk" osv... Så det gick inget vidare. Pappa fixade det över skype på 5 minuter. Vad skulle en göra utan honom? 
 
Sen åkte jag Joanne, former au pair + hennes mamma och barnen och kollade på frozen. Något jag och Nate har väntat länge på, vi har nog kollat på trailern cirkus 25 gånger. Och filmen var så jävulskt bra???? Aaaaah vill se den igen. Det roliga var att det var endast svenska namn med då Amerika tror att Sverige är typ nordpolen (filmen utspelar sig i snö och is, frozen? Dahhhh). Det var liksom Olof, Elsa, Hans och Sven. Sen åkte jag, Sofia, Sofia, Micaèla, Melker, Mara och Chloe till Peddler's village för en hejdå middag för Sofia (inte min borås-Sofia, en annan Sofia) som flyttar till Florida imorgon pga rematch. Det var mys!! Peddler's village är ett område där det har en massa julbelysningar, jag var där med familjen igår och åt middag. Väldigt mysigt. Därför tyckte jag att vi skulle åka tillbaka ikväll men eftersom det spöregnade så gick vi inte runt så mycket. 
 
Detta är typ det bästa som har hänt mig. Detta är Elfio och Elfelina som har flyttat in under december. Två elfs som hjälper tomten att "vaka" över barnen och se så att de sköter sig. De flyttar på sig varje natt och man får inte röra dem för då försvinner magin (som Sarah så fint har förklarat för mig). VILKET betyder att Hanna kan använda detta så fort de inte lyssnar på mig "oooh I think Elfio heard that Natie", det får dem att ställa sig blixtstilla och be om ursäkt cirka hundra gånger och lovar att de ska lyssna på mig. Om jag överanvänder detta? Svar ja. 
Peddler's village!!
Hogwardspepparkakshus
It's someones birthday tomorrooooow.
 
Nu är klockan tio över ett på natten här, första fredagen sen jag kom hit som jag ligger själv i min säng. Trodde jag skulle tycka det var lite skönt, men nej fy jag saknar min fruga alltid ligger bredvid mig. 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-12-07 20:47:50

Hoppas Nate, blev glad och lycklig över sina födelsedagspresenter och att kalaset gick bra! Puss och kram

Svar: Han blev jätteglad och kalaset var superlyckat!! Puss
hanna ljunggren

Postat av: sofia

Publicerad 2013-12-09 00:36:16

jag saknade dig med kan jag lova, blir inte det samma utan dig min kära !

Svar: Du hade det väl så skönt hos Micaela ändå....
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela