NY och julafton

Publicerad 2013-12-23 19:00:00 i Allmänt,

Dan före doppardan är det idag. Fy så sjukt. Tiden går så jäkla fort. Hade en väldigt bra helg i alla fall, i fredags så kom ju som sagt Miccan hit, bättre sent än aldrig så en säga. Vi hamnade ganska fort i sängen och gick upp med tuppen, åkte sedan och hämtade Mara och Ronja. Var så sjukt mycket folk på tågstationen så Sofia och hennes vän Sara hann inte med att köpa tågbiljetterna innan så de missade tåget. Väl i NY kunde vi endast gå myrsteg och knöa oss fram då det var helt fullsmockat med folk, helt sinnes. Vi gick till Macy's och inhandlade de sista julklapparna, sen gick vi mot Saks, någon slags juldekoration i olika fönster, var inte jättehäftigt att se men. Sen kollade vi in the Rockefeller tree, gick dock inte att se så mycket då det var så mycket folk. Sen tog vi tunnelbana mot Central Park för att åka skridskor. Har inte stått på skridskor på säkert 2 år så det var lite intressant, skorna var fruktansvärt obekväma så det blev bara någon timme där, kul hade vi i alla fall!! Var hemma vid typ kvart i elva på kvällen så vi var fruktansvärt trötta. Jag sov hemma och Sofia och Micaéla sov hos Micaéla. 
 
På söndagen skulle Sofia och Micaéla komma hem till mig så skulle vi ha en minijulafton. De skulle komma vi halv elva, jag ringer dem tjugo över tio (de tar 30 min att åka från Micaéla) och de säger att de håller på att göra i ordning sig. Blir lite irriterad (då det är väldigt typiskt oss att inte hålla tider) men så går jag ner i köket och då står mupparna vid dörren och har varit och köpt bagels, skinka, yoghurt, chailatte och frukt och skulle överraska lilla Hannisen. Åh så glad jag blev, blir aldrig överraskad så det var väldigt uppskattat (en hint till alla att hosta ett fett överraskningsparty när jag kommer hem, just saying). 
 
Sen var det Micaélas tur att bli överraskad, hon har varit lite ledsen över att hennes värdfamilj är judar och firar därav inte julen så hon har ingen julgran, julpynt eller något så vi satte en sjal över Micaélas ögon och så åkte vi och köpte en julgran till henne!! Även det var väldigt uppskattat. Efter det åkte vi hem, klädde granen, drack glögg, tände ljus och delade ut julklappar. Vi hade rimmat på våra paket (på engelska!!!) och det blev mycket skratt. Jag fick lite interna grejer av Micaéla och att jag ska få göra manikyr på kryssningen vi ska på och av Sofia fick jag en rouge från MAC, en liten necessär och ett chanel läppstift. Mycket nöjd tjej. 
 
Vi gick in i Carries bibliotek där hon skulle gifta sig, sååååå himla fint. 
Mara inne på American Girl
Detta är en American Girl, jag letade julklapp till Sarah, sjukt ställe. De hade en hårsalong FÖR DOCKORNA. 
Ronja och Micaéla
 
Frullebrulle
Micaéla tyckte det var lite läskigt att ej kunna se, där av hennes ansiktsuttryck.
Tadaaaaa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela