Snow day

Publicerad 2013-12-12 04:43:00 i Allmänt,

Hejhopp!! Igår (tisdag) vaknade jag upp med att det snöade ordentligt. Vad gör amerikanarna då? Jo de ställer in skolorna :D Så det betydde att Hanna fick jobba heldag. Hade dock en väldigt mysig dag, vi tog lite sovmorgon och sen gjorde jag svenska pannkakor till frukost vilket Nate var väldigt för, inte Sarah dock. Väldigt stor chock att äta pannkakor utan sirap. Efter frukost så tog vi på oss ytterkläderna och gick ut och lekte i snön. Vi gjorde en snögubbe (läs Hanna gjorde en snögubbe) och sen åkte vi pulka nerför deras kulle. Efter 1,5 timme ringde grannkillen och frågade om vi ville komma över och leka med dem ute i snön, några andra grannar skulle komma över med. Så det gjorde vi, men vår kulle var lättare att åka på så alla gick till vårt hus. 
 
Efter 3 timmars lek blidde det lite kallt för Nate så vi gick in och käkade lunch och sen napade Nate. På kvällen åkte vi till light showen som jag, Sofia och Micaéla var på i helgen. Vägarna var inte alls så farliga så det gick bra. 
 
Idag har jag som vanligt varit på zumban, efter det gymmade jag sen åkte jag hem och tvättade. Efter barnens simning idag åkte vi tillbaka till Nates skola för lite julpyssel.  Nu är klockan halv elva och jag kom faktiskt precis hem då jag har varit och fikat med en svensk au Pair som heter Ronja, hon flyttade hit för två månader sen och har inte träffat en enda svensk så hon var glad över att få prata svenska (och hänga med mig självfallet). Hon bor bara 10 min från mig så det är skönt att ha en svensk som bor nära. 
 
Nu ska jag sussa!! 
 
 
 
För övrigt har min dator gett upp helt, den stängs av titt som tätt när jag gör någonting och internetet har lagt av igen. Skönt att pappa kommer om 1,5 vecka, heheh. 
 
För övrigt nummer två, idag har jag varit här en tredjedel av mitt år, HUR sjukt? 

Kommentarer

Postat av: Janne

Publicerad 2013-12-12 10:55:47

Riktigt snygg snögubbe!

Svar: haha tack Janne, vi kallar han för Olof faktiskt. Det har kommit en ny disneyfilm som heter Frozen som vi såg förra veckan, där är det en snögubbe som heter Olof så vi försökte göra honom. Då tänkte jag på min lilla Jan-Olof.
hanna ljunggren

Postat av: sofia

Publicerad 2013-12-12 14:59:05

orkar inte riktigt hur söta dina barn är !

Svar: jaaaa vad ska man göra liksom
hanna ljunggren

Postat av: mamma

Publicerad 2013-12-12 18:14:08

Älskar Nates mössa!!! Ser härligt ut med all snö, den snö vi hade är borta! Ärligt talat så kan man väl inte ställa in skolan för att det snöar?!?! Puss och kram snart syns vi..

Svar: haha jag vet, så jävla rolig är han. Idag snöar det igen som blir nog mer snö!! Nej det tycker inte jag heller.. Puss på dig
hanna ljunggren

Postat av: ellen

Publicerad 2013-12-14 02:25:20

TA VARA PÅ TIDEN. Det går så jävla fort och man vill bara stoppa tiden!!!!!!!! ps. najsiga bilder, nate är fett söt!

Svar: ska verkligen göra det!! Hahah jag vet, orkar inte honom.
hanna ljunggren

Postat av: Janne

Publicerad 2013-12-14 20:20:01

Du är en rar liten flicka.

Svar: Och du är en rar farbror
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela