Happy thanksgiving

Publicerad 2013-11-30 19:23:00 i Allmänt,

Här har det stått tomt i några dagar. En har varit så upptagen sörrni. Sofia rullade hit i onsdags, vi bakade svenska efterrätter, jag stog för ananaspaj och Sofia för kladdkaka. På torsdagen var DDDDagen så att säga, över 30 pers kom hit och vi lagade mat hela dagen. Ja faktiskt VI, jag och Sofia skar äpplen, hackade potatis och klämde ur juice ur apelsiner. Sååååå nu kan en säga att en har lagat thanksgivingmat. På dagen kollade vi på amerikansk fotboll, åt lite snacks och "minglade" runt med resterande släkt. Alla är fruktansvärd trevliga så det blev inte många tysta minuter. Runt sjusnåret var det dags att sätta sig vid bord, vi drack faktiskt vin och både Hanna och Sofia blev lite på pickalurven. Maten var speciell, jag skulle förklara den väldigt söt. Vi år sweet potato, cranberry sauce, mashed patatos, ärtor, majs, fläsk, såser, bröd och självklart le turkey. Kalkonen var faktiskt min favorit, den var riktigt god då man även åt stuffingen (som man trycker in i kalkonen när den är i ugnen). Maten får 3/5 av mig, lite för söt men väldigt kul att uppleva!!
 
På fredagen stog NY på schemat, vi skulle möta upp Rebecka, en tjej från orientation som bor i New Hampshire. Hon firade thanksgiving i NY med sin värdfamilj och hade en dag över så vi bestämde oss för att möta upp henne. Jag och Sofia var dödströtta på morgonen så det tog ett tag innan vi väl gick upp. Väl i NY gick vi och kollade på julgranen på Rockefeller Center, blev ganska besvikna då den var sjukt liten. Sen kollade vi lite i affärer (Läs: KOLLA) var så jävulskt mycket folk. Dagen efter thanksgiving är även kallad black friday, vilket motsvarar vår mellandagsrea, där av allt folk. Vi var bara där i typ 4 timmar då Rebeckas buss hem gick vid halv fem. När vi kom hem så var det nästan lika mycket folk som det var på gårdagen, de skulle ha någon middag för några andra som hade kommit (okej har inte bästa kollen). Sen kom även familjens första Au Pair från Tyskland, hon och hennes mamma är här och hälsar på. Lite halvt konstig stämning men hon är trevlig!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi åka till Ikea för att handla in lite adventsmys och sen ska vi ÄNTLIGEN se the hunger games!!!!!
 
Dagen innan, Joanne lägger i stuffingen.
Våra magiska äpplen.
Här kollar vi på fotbollen och äter lite snacks, den lilla tjejen är Grace, så JÄVLA söt orkar inte.
Här skär Tom upp kalkonen. 
Jag och min fina kille!! Mindre fin tjej dock. 
Blev lite trångt som sagt hehe, Nate och kusinen Luke!
Här säger jag till Eve "say cheeese" och hon gör denna min och säger "say seees".
Todds mamma och nyfödde Caleb.
Framifrån ser ni Mom-Mom även kallad Pat, sen har ni Pop-Pop Tom, bakom Pat sitter Kristi, sen Sofia och jag, bakom mig sitter Todds mamma Odette, bakom Sofia sitter Tommy Joannes bror och sen kommer Papi Dan låtsasfarfar och sen ser ni Todd.
Haha, här har ni Sofia och Tom, Joannes fasters man som är halvnorsk. En av de trevligaste män jag har träffat.
Här har ni då vår awesoma efterrätter. En kan säga att ananaspajen gick hem, flera som frågade recept *ler upp till öronen*.
Detta var vad vi skulle äta EFTER all mat, jag och Sofia ville mest spy. 
Här har ni trädet, ser faktiskt stort ut på bilden men det var den ej i verkligheten.
Sofia och Rebecka!!

Kommentarer

Postat av: Jennifeeeer

Publicerad 2013-12-01 12:52:23

Hanna måste ba säga att jag läser vartenda inlägg du gör även fast jag inte är den bästa på att kommentera! Blir lika glad varje gång jag läser dina inlägg för dem är ju bara SÅÅÅ Hanna! Drömmer fortfarande om att komma och hälsa på, du verkar ha det så sjukt jävla magiskt bra och det är du verkligen värd!!!!<3 jag saknar dig så mycket så mycket. Sverige är allt lite gråare utan dig... Många pussar och många kramar från din trogna läsare jeniiiiii

Svar: Åh Jennifer vad glad jag blir att du kommenterar!! Vad roligt att du läser :D jaaa hade varit så fett att ha dig här!! Saknar dig massor med, hur är allt hemma?? Hihi hoppas jag att det är. Massa pussar till dig BÄSTA JÄINY!!
hanna ljunggren

Postat av: mamma

Publicerad 2013-12-01 19:53:29

Men då blev ju ananaspajen bra:) Ser härligt ut på bilderna med all släkt och vad mycket mat!!!!!!! Snart ses vi, längtar mycket! puss och kram

Svar: Ja lite bränd i pajdegen då jag lät den vara kvar i ugnen ett tag eftersom fyllningen var så lös, men det blev god ändå!! Ja det är bara 25 dagar kvar, kommer gå så fort!! Puss på er
hanna ljunggren

Postat av: din favvvorit

Publicerad 2013-12-01 22:05:54

blir så glad av din blogg <3

Svar: åååh <333
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela