Toronto

Publicerad 2013-11-11 21:57:00 i Allmänt,

HEJ!!
 
Nu ska ni få veta vad i hela världen jag gjorde i Kanada. Jo sörrni, jag, Micaèla, Sofia och hennes kompis Emelie från Wisconsin blev tillfrågade av några tyskar i Sofias område om vi ville bila upp till Kanada med dem och se Niagarafallen. Varför inte? Tänkte vi, sagt och gjort. Vi kom på att några papper behövdes bli påskrivna av huvudkontoret i Connecticut i sista sekund men allt löste sig. Bilresan var lite längre än vad vi trodde, satt totalt 22 timmar i en bil, vilket var lite för mycket för att bara spendera en natt där. Vi satt mer i en bil än vad vi spenderade i Kanada hehe. Men det var det verkligen värt, hade SÅ KUL. Direkt när vi kom innanför Kanadas gränser kom vi till Niagarafallen, vilket är en grupp vattenfall i Niagarafloden. De finns på både Amerikanska och Kanadas sida. Varför vi valde att åka till Kanadas sida var för att en fick höra att man barra behövde vara 19 för att gå ut i Kanada heheheh. Så vi tänkte att vi slår två flugor i en smäll.
 
Niagarafallen var himla fint att se, vi kom perfekt tajming. När det blir mörkt så sätter de på en ljussättning som riktas mot vattenfallen, så de bytte färg från lila, grön, gul, blå osv. Vi kom precis i ljusskiftet så vi fick se det både i dagsljus och när ljusen sattes på. Efter Niagarafallen brummade vi vidare till Toronto, var sjukt trött och ville mest bara slänga mig i sängen, men när vi kom fram till hostelet blev en piggare, hostelet var så jäkla fint. Gratis frukost, gratis bbq på kvällen, ett rooftop man fick hänga på, fina toaletter, rum och världens trevligaste personal. Fanns även en del aussikillar (australiensare) som inte gjorde saken värre mmmmmmm. Alla vi svenskar har ju inte fått köpa laglig alkohol ännu så det var det första vi gick och gjorde, blev vin och lite vodka. Sen gjorde vi iordning oss, gick upp på rooftopet och började förfesta lite. Vi köpte sånna små vodkaflaskor för en av tyskorna fyllde år och den andra hade fyllt år några dagar tidigare. De sa att de skulle ta 20 shottar eftersom de fyllde 20 år (tyskar är helt galna, skojar inte) så vi bjöd dem på deras första shot. Kom över några aussikillar och jag försökte lära mig deras dialekt "ey wanna go to pub and hit some scooter" WHAT??? Men deras dialekt <333 (Ellen är så avundsjuk på dig). Sen gick vi vidare mot en klubb, kom in och de spelade ganska hård rock och först kände vi vad i helvete men sen kom det en massa goa klassiker, Def Leppard, Journey, AC/DC osv, så jag var överlycklig. Vi dansade till stängning och hamnade i säng vid fyra. Upp och hoppa vid nio, åt frulle på både hostelet och på ett cafè, vi ville hinna se lite av Toronto. Av det lilla jag fick se är jag förälskad, gillade verkligen den staden. Sen hoppade vi in i bilen och tutade mot Pennsylvania. Tyskarna ville gärna spela hög "fest" musik (läs Blink 182 och Taylor Swift typ) så en fick väl ca 10 min sömn. Var hemma vid elva och stupade i säng. 
 
Som sagt lite väl långt att åka, nästa gång (jag och Micaèla har redan bestämt att åka tillbaka i vår) stannar vi längre. Men kul, det hade vi!! 
 
Detta är tyskarna, Marnie (längst till höger) var den som fyllde år, vi kom med present, hattar, heliumballong och cupcake!!
Skulle fejka sova men gick sådär.
Niagarafallen!
Hela gänget!!
Laglig utgångggg
Toronto by night
Sweden + Aussi
Toronto by day
 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-11-11 22:15:34

Låter som en riktigt kul helg:)
Jag gillade också Kanada när vi var där.
Trevliga människor!
Men 22 timmar i bil.....

Svar: Ja himla fint land! Ja det blev lite mycket, men det var det värt!
hanna ljunggren

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-11-12 13:07:42

Awesome

Svar: jo jag är ganska awesome
hanna ljunggren

Postat av: sofia

Publicerad 2013-11-14 15:59:00

åh, det var så mysigt att trängas där bak med dig! hhihihi

Svar: tyckte inte det var lika mysigt med dig, du bara klagade hela tiden.
hanna ljunggren

Postat av: ällän

Publicerad 2013-11-16 02:42:39

aussiboyzz in ma heart män. helt ok att bo här!!

Svar: amen skojar du eller, vad gör jag i USA känner jag lite...
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela