allt är för bra nu

Publicerad 2013-10-14 03:48:00 i Allmänt,

Den låten går på repeat kan en säga. Men det är sant, allt är för bra för att vara sant. Bor i USA, hamnat i världens bästa familj, har finaste kompisarna, kan åka till NY varje helg, har tillgång till världens största gym jaaaaa allt är bara bra. Snart kommer väl något dåligt ha hänt. Eller något dåligt har redan hänt, har gått upp 3 kg. Blir alltså 18 kg på ett år. GÖTT. Nej men ärligt, har ätit så fruktansvärt onyttigt sen jag kom hit, trots träningen så har jag gått upp. Kan väl tänka mig att ett kg är muskler dock men nu är det nog, mår inte bara fysikt dåligt utan psykiskt dåligt också så imorgon mina vänner, då skall här slutas äta skit. 
 
NOG MED DET, har haft en grymme helg med bästa Micaèla (saknade dig Sofia dock, massor). Hon kom till mig sent på fredagen och vi somnade ganska direkt, gick upp hyffsat tidigt, lyckades missa två tåg så vi kom inte till NY förrens vid halv ett. Vi tog tunnelbana till Williamsburg och jag kan här med säga att jag har hittat mitt favoritställe i NY. Ååååh så fint det var där, och jag fick ÄNTLIGEN smaka på lite snyggt folk. Har ärligt talat inte sett en enda snygg människa sen jag kom hit men det är alltså i Williamsburg de befinner sig. Jag hade kollat upp massa vintage butiker vi skulle till, kan väl säga att myrorna kan slänga sig i väggen. Halle to the luja vad kläder, hur mycket som helst och väldigt mycket snyggt (ibland kan det ju bara vara fula second hand prylar). Jag hittade snyggaste kappan för 140 pix. Även lite annat smått, men när vi kom till tredje och fjärde vintagebutiken var vi ganska trötta så man lullade mest igenom allt. Kläderna är inte så organiserade så man står och får leta igenom plagg för plagg. Men det är så värt det. Efter det gick vi till ett mysigt brunchställe där vi bestämde oss för att försöka beställa in vin. Sagt och gjort, vi fick två Point Blanc-glas, blev otroligt lycklig, och full. Har inte druckit alkohol på 4 veckor så en blev lite salongsberusad som mor och far hade sagt. Givmild med, tror jag dricksade killen 12 dollar. 
 
Sen lullade vi vidare till Greenwich village, gick till sockerbit och köpte godis för 90 spänn (fett dyrt där) och skulle sedan leta upp Carrietrappan som Micaèla inte hade sett. Hittade den dock inte utan vi hamnade vid vattnet och kollade solnedgång med Whitney Houston i högtalarna, det var några transvestiter som satt och spelade detta. Var typ the moment of my life. Sen var vi fruktansvärt trötta, tog tåget hem, satte på oss pyjamas, lagade äppelpaj (med vaniljsås!!!!) och kollade idol. Dagen efter sov vi till elva, gjorde svenska pannkakor, kollade på Bridget Jones och mot kvällen åkte vi och träffade 4 andra svenska au pairer och åt på Cheesecake factory. Alltså har jag haft en bra helg. Nu ska jag spy och sova. Som sagt, IMORGON börjas det. 
 
Stället hette Junk
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonymförmittegetbästamenduvetvemjagärdintönt

Publicerad 2013-10-14 13:49:36

MEN LIPA!!! Ät och håll käft. GLASS ÄR GOTT, okej?!

Svar: Jo därför jag har ätit 2 LITER VARJE DAG
hanna ljunggren

Postat av: Elsa

Publicerad 2013-10-14 21:04:04

Vad var det jag sa? 6 kg fram till jul, jag kämpar på... :D

Svar: Hahah, ja fy. Vågar borde utrotas i Amerikat.
hanna ljunggren

Postat av: sofia

Publicerad 2013-10-15 04:00:12

saknade dig meeeeed hanna! och lite feelgood här då, DU blev kallad modell. det borde stärka dig

Svar: Jo men det har ju du förstört när du gått och köpt mitt modellhalsband.
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela