Come on skinny love

Publicerad 2013-10-18 00:41:00 i Allmänt,

Här sitter jag på familjens innergård i 25 graders värme. Det är deras sommar nu så det är så varmt som det kan bli, vilket är ganska perfekt värme. Är som en varm svensk sommar. Det är nice här, gillar San Fran. Tror vi bor ganska mycket i stan, enligt kartan bor vi i Divisadero (säger det något till den som känner till SF?). Vi bor i alla fall hos Todds kompis Chuck, han hämtade oss igår på flygplatsen, vi åkte hem till huset och sedan gick vi till en lekplats och hängde lite, hämtade sedan Chucks barn, gick på fotbollsträning, åkte hem och käkade godaste burgarna till middag. Det bor lite coolare folk här än vad det gör i Pennsylvania, märker man ganska snabbt. Hade dock inte klarat av detta stadsliv, alldeles för trångt, kaotiskt och det känns som att man endast andas in avgaser.
 
Idag i alla fall, vaknade jag klockan 6, man blir på riktigt jetlagad av de 3 timmarna man vrider tillbaka. Dock sov jag 3 timmar natten till onsdagen, sov knappt något på planet för en viss Sarah frågade "how many minutes is it left?" cirkus var femte minut. Öhm try how many hours... Slocknade klockan åtta igår och vaknade av 5 barn som springer runt och (enligt mig) hamrade i golvet. Vid nio begav vi oss mot the golden gate bridge och hängde där, såg även sälar och delfiner i havet??? Så sjukt häftigt, aldrig sett vilda sälar och delfiner. Delfinerna var svarta dock så vet inte vad det är för sort. Sen gick vi till ett mexikanskt ställe och käkade burritos, Chuck hade frågat mig om typisk svensk mat och då sa jag att ärligt talat är det typ tacos för det äter varannan svensk familj på fredagar. Så då ville han visa hur man äter tacos i San Francisco. Var asgott. Sen hämtade vi barn på skola och nu sitter jag här. Har skrivit hela inlägget på mobilen, tog med mig datorn men får inte igång internetet på den. Så bilder får ni när jag kommer hem. Förutom dessa två. 
 
 
De har både katt och hund här, fick inget kort på George (hunden) dock, båda är väldigt mysiga. Den här katten (som alla bara kallar Kitty??) ser exakt ut som familjen Hellstens katt Musse, lite smalare bara, hehe. Åh nu saknar jag Baggisen. 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-10-18 11:00:31

Baggisen (8 kg) hälsar till dig Hanna! Kort kommer senare. Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela