HAYRIDE

Publicerad 2013-10-28 03:04:00 i Allmänt,

Jag och Sofia somnade gott i min säng och vaknade på lördagsmorgonen och bestämde oss för att inte åka till NY. Istället åt vi en god långsam frukost och kollade på idol. Vi åkte sedan till downtown för att äta lunch. Det är så himla fint i downtown (som jag har sagt innan), önskar att jag hade ork och vilja till att photoshopa mina bilder för då skulle ni får ett mer intryck av bilderna men orkar tyvärr ej. Vi åt varsin chilisoppa och försökte beställa in öl, misslyckades dock. Sen gick vi över till New Jersey, krävs bara 100 meter över en bro för att komma till en annan delstat. Vi fikade lite och sen begav vi oss hemåt, satte oss ute och drack te och pratade allmänt om livet. 
 
Nu varnar jag för mycket text men det förtjänar en lång förklaring:
Vid åtta åkte vi till ett ställe där man kan åka hayride, halloween är ju väldigt stort här så man gör allt möjligt för att skrämma alla. En hayride betyder att man åker bakom en traktor i två öppna vagnar (alltså inga väggar utan bara ett staket typ) som åker igenom majsfält och blir skrämda till döds av monster. Vi mötte upp Sofia H och Melker där med. Jag var väldigt nervös i början och ville typ hoppa av, första stället var nog läskigast. Vi kom in i en ladugård med typ slaktarsaker hängandes på väggen, känner sedan hur någon TAR PÅ MIN RYGG, alltså fy fan vad vidrigt det var. De fick ta på oss men vi fick inte ta på dem, och eftersom att jag och Sofia såg räddast ut så stannade de ju kvar längst hos oss. Sedan bytte vi plats med Melker och Sofia H så att vi fick sitta i mitten (så att de inte kunde ta oss på ryggen) och då fick Sofia H smaka på hur det var hahahah gud vad jag tyckte synd om henne, alla monster gick på henne hela tiden. Ett monster (vet inte varför jag säger monster) kom fram till mig och skrek och jag försökte gömma mig och han säger "WHERE ARE YOU GOING???" jag svarar helt SKAKIG "eeeh nowhere nowhere". Fy, men det var samtidigt frukstansvärt roligt, skrattade samtidigt som jag var livrädd. Vill lätt göra det igen. De hade lagt ner väldigt mycket arbete och pengar på att göra det läskigt, kom en armèbil körandes mot vår traktor (som att den skulle köra på oss) och sen tvärnitar och tutar, ut skriker två monster. Även en häst med den "svarta riddaren" gick bredvid traktorn och slog med svärdet på vår vagn i början osv. Var flera monster som hoppade på medan traktorn körde, klängde på staketet, hängde upp och ner och allt. Det roligaste var nog när ett monster hade varit på Sofia H väldigt mycket som sedan klättrar upp på staketet och försöker ta tag i mig, jag och Sofia bokstavligen SLÄNGER oss bak och jag hamnar i killens knä bakom mig hehe. 
 
Jätteroliga kondomer!!!
På bron till New Jersey
Här är hotellet jag vill att ni ska bo på mamma (men som inte har några rum lediga) det ligger så fint!
Tetime, som ni ser klär vi oss rejält, har blivit kallt väldigt snabbt.
Sofia, Melker och Sofia väntar i kön på hayriden.
På hayriden, så ser vagnen ut. Blääää vad läskigt det var.
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-10-28 09:44:48

Allvarligt, jag hade aldrig hoppat på den där vagnen efter traktorn...men en rolig grej för er som vågar! Ååå jag såg bilden på hotellet, typiskt att det inte finns några lediga rum, men jag har hittat några hotell i New Hope, som jag ska kolla närmre på! Du skriver Downtown menar du New Hope då? Jaha, idag varnar man för värsta höststormen som ska dra in över västkusten under eftermiddagen. Man jämför med stormen Gudrun, not fun!! Ha det fint bästa fina Hanna och du vi får väl se om dina jackor/kappor får plats i våra resväskor, vi ska ju också shoppa, eller rättare sagt jag och Lisa!:)Pappa brukar ju inte vara så pigg på sådant..

Svar: Nej den var läskig, men man får utmana sina rädslor!! Ja det suger lite, men ni får sätta er ner och boka dåååå. Hörde det, stormen simone? Hur gick det? Står lönnen kvar? haha ja men lite plats måste ni ha kvar. Puss
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela