VÄLDIGT BRA HELG

Publicerad 2013-09-16 02:48:00 i Allmänt,

Har nog haft en av de bästa helgerna på länge. Delar upp inläggen lite så det inte blir så mycket på ett och samma.
 
I fredags hämtade jag upp Sofia på tågstationen för hon skulle sova här eftersom vi skulle upp tidigt på lördagen till NY. Vi tog tåget mot NY vid nio, det tar 1 timme och 20 min att åka dit så det är knappt någonting här. När vi kom dit mötte vi upp Sara, också en tjej från Borås. Sen började vi vår lilla turisttur. Först såg vi Brooklyn Bridge vilket var awesome för det är där Miranda och Steve möts halvvägs när de bestämmer sig för att bli tillsammans igen i sex and the city. Efter det gick vi till ground zero. Ground zero är en minnesplats för alla som dog i 9/11, det är två stora hål där tornen stod (se bild nedan) med massor av vatten och på kanterna står alla namn som dog. Fruktansvärt fint men fruktansvärt sorgligt, vi stod där helt tysta ett tag. Efter det gick vi mot the statue of liberty, vi tog faktiskt färjan dit för att se den på nära håll och då fick vi även se Manhattan skyline också. Då fick jag en väldig rysning, att jag är här? I New York? I Manhattan? WAAAAH.
  
Här har ni Sofia och Sara med Brooklyn bridge i bakgrunden
Jag och nya world trade center
Ground zero
Blåste lite ba
Jag och frihetsgudinnan
Jag och Manhattan skyline
Biblioteket som Carrie skulle gifta sig i!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela