Bajsdator

Publicerad 2014-04-26 16:07:00 i Allmänt,

Hejjjjj. Förlåt för dålig uppis men jag har försökt blogga ca 10 gånger från datorn men antingen så stängs den bara av eller så ploppar det bara upp nya fönster så jag bloggsidan försvinner. Så det blir tyvärr inga bilder från Micaèlas kamera, men jag har lagt upp de flesta på fb så det är bara att kika in där!!
 
Onsdagen då. Vi vaknade med tuppen, hade gått och lagt oss halv fem så en var väl inte jättepigg. Men eftersom vi skulle få simma med delfiner gjorde inte det så mycket. Vi kom fram till själva delfinstället och det var jättefint, stora pooler utomhus där delfinerna simmade. Öppen bar (till oss, ej delfinerna) och buffè och grejer. Vi blev indelade i grupper av 10 och vi gå in i poolen. Vi hade två delfiner, ena hette Helena och andra var något spanskt namn jag ej kommer ihåg. Började med att vi fick klappa dem och känna deras jättemjuka gummiga hud!!!! Så mysiga var dem. Sen blev det lite pussar och simning med delfinerna. Var väldigt kul att få uppleva men hade ändå en liten klump i magen, tyckte synd om delfinerna att de var instängda och måste pussa och simma med främmande människor 30 ggr om dagen. Men de fick en massa fisk hela tiden så förhoppningsvis tycker de att det är värt det, hehe. 
 
På kvällen var det dags för piratkväll så jag och Micaèlas gjorde vårt bästa med att klä ut oss medan båten brummade ut mot det karibiska havet. De kallade oss "pirates in The Caribbean". Vi kollade på fyrverkerier och dansade med 200 barn typ, hade svinkul. Dagen efter var båten i havet hela dagen så då solade vi bara och hade det gött. Sen på kvällen skulle alla mötas i The Tube (där "vuxen klubben" var) med vår tröja på för alla skulle ta en gemensam bild. Vi fick även drinkar och tilltugg, vi lyckades smuggla lite drinkar vi med. Sen gick vi upp och bytte om, vi hade klädkod varje kväll och dem kvällen var det Semi Formal vilket betyder typ halv fancy. Kvällen blev ganska lugn. Jag, Micaèla och Colin kollade på bilar 2 (en hade väl alla Disney filmer på Tvn) i vårt rum och jag och Micaèla somnade halvvägs in i filmen roliga tjEjer.
 
Sen kom fredagen och sista dagen, då stannade vi i Bahamas (!!!!!!). Vi hade inget inbokat så vi gick bara av båten och gick till den fantastiska stranden som var helt kritvit. Där hängde vi med min värdfamilj, Todds syrra och föräldrar och hade det gött. Blev mycket bad i havet. När vi kom tillbaka till båten blev det packning, efter middagen hängde vi lite med Wisconsinkillarna och sen somnade vi gott en sista gång i vår lilla hytt. 
 
Var inte alls kul att åka hem men vi fick ett bra välkomnande, ett 20 gradigt Pennsylvania som hade exploderat med blommor, grönt gräs och gröna träd. Då var det lite lättare att komma hem. På söndagen var det påsk i Amerika så vi åkte till Joannes föräldrar och käkade påskmiddag och fick en massa påskgodis (behövde verkligen det efter den kryssningen.......). 
 
Feeeeest
Tog en selfie med Todds pappa, älskar Todds pappa. 
 Godiset från i söndags

Kommentarer

Postat av: Ninni

Publicerad 2014-04-26 16:55:15

Tänk att få stå mellan Musse och Mimmi vilken resa du har fått vara med om Vi har genom Cajsa fått reda på att pappa Petter har gjort hole in one duktig pappa du har fortsätt att ha det bra Hanna

Svar: Ja det var himla roligt, trodde inte jag kunde älska Disney mer än vad jag gjorde men det gör jag nu! Jag hörde detta, det var duktigt av honom. Har ni fått mina vykort? Hälsa alla!! Kram
hanna ljunggren

Postat av: Janne

Publicerad 2014-04-26 18:54:47

Det var roligt att läsa om din lilla kryssning. Ja det har kommit vykort, tack så hemskt mycket. Det var kul och kortet sitter på anslagstavlan. Kan berätta att vi har ett fantastisk väder just nu 15-20 grader och våren har kommit så tidigt i år. Häggen håller nästan på att slå ut i blom och det är 2 veckor tidigare än vanligt.

Svar: Vad bra!! Åh det lät härligt, våren har kommit hit med, igår hade vi 25 grader likaså idag, idag ska vi till six flags och åka berg och dal banor!!
hanna ljunggren

Postat av: Ninni

Publicerad 2014-04-27 11:17:38

Tack så väldigt mycket för vykorten det är jätteroligt att höra ifrån dig på det sättet också.

Svar: Bra, vad kul!!
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela