Kryssning numero 1

Publicerad 2014-04-22 19:19:00 i Allmänt,

Ja min dator vill verkligen inte jobba med mig så det får bli uppdatering från mobilen. Bilderna från Micaèlas kamera får jag på torsdag, om min dator vill sammarbeta så då kan ni få ta del av dem. Vi kom på båten på lördagförmiddag, då tog vi det ganska lugnt och kollade in den sjukt stora båten, aldrig sett något större. Jag och Micaèla hängde mycket med joannes bästa kompis son Colin som var 2 år yngre än oss, svinrolig kille. Varje kväll hade vi faktiskt middag på olika restauranger på båten med alla 88 pers. Självklart olika bord men alla var samlade så det var kul. Första restaurangen var min favorit, Animators Palace eller något hette den. Det var stora skärmar överallt där sköldpaddan från Hitta Nemo kom fram och pratade med alla på skärmen. Det var någon kamera och mikrofon kopplad till skärmarna så han kunde höra vad vi sa så ibland kunde han komma fram och ba "dude what were you saying?" svinkul tyckte Hanna. 
 
Andra dagen stannade vi i Karibien, jag och Micaèla gick till närmsta bar och drack Margaritas innan vår snorkeling, hehe. Snorklingen var kul, lite dåligt med fiskar bara. Tredje dagen var vi Mexico, där skulle vi snorkla med, åkte iväg med en buss 30 min bort från båten och kom till en fantastisk strand med kritvit strand och blått hav. Det som var extra kul då var att vi fick köra egen båt till stället vi skulle snorkla, vilket var mitt ut i havet. Alla bilder därifrån är på Micaèlas kamera dock. Den snorklingen var bättre, mer korall och det var häftigt att snorkla mitt ute i havet. När vi kom tillbaka till stranden drack vi fler margaritas innan bussen hämtade upp oss. När vi kom fram till båten hann vi hänga i en poolbar med Colin och hans pappa, blev lite tequila-shottar och hade hur kul som helst. På kvällen blev det dans på The Tube (en klubb på båten) och häng med killar från Wisconsin. Det var nog den bästa dagen och kvällen vi hade. 
 
Fortsättning följer.....
 
Här är den roliga restaurangen med sköldpaddan i bakgrunden
Fick en servett-hatt av Ali (the head chef) nästan varje kväll, detta skulle vara mimmis öron.
Vi hade bästa städaren på båten, gjorde nya handduks-statyer varje dag till oss, lilla William. 
de visade en film utomhus varje kväll
Poccahontas tydligen
Sarah fyllde 8!!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-04-25 07:57:58

Ja du Hanna, vad säger man! Vilken fantastisk resa du har fått vara med om! puss och kram

Svar: Ja verkligen!!
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela