NY baby

Publicerad 2014-04-06 23:00:00 i Allmänt,

Ops så glömde en blogga på en vecka. Men har ärligt inte haft tid, har jobbat till 21-22 varje kväll och då är jag svintrött så hoppar direkt i säng. MEN NU SÅ! Vet att ni saknar mina kloka ord. 
 
Nu sitter jag på tåget hem från NY, solen skiner och jag har haft en svinbra helg. Har verkligen aldrig tråkigt här, ibland måste jag stanna upp och faktiskt inse vad jag får vara med om. Ena helgen i Philly, andra i Mexico, tredje i NY, fjärde i Florida och femte i Karibien. Får vara med om så himla mycket här och det är jag så jäkla glad över. Att jag fick komma till den familjen jag kom till, träffat de vännerna jag har och vara med om allt jag får vara med om. Är fruktansvärt lycklig just nu, det kan jag äntligen säga. Ändå när mejlet kom om jag vill förlänga eller inte så var min första tanke nej. Nej jag vill inte förlänga, detta är ett äventyr jag har bestämt mig för att uppleva, i ett år. Ett år räcker, jag vill uppleva fler länder och fler världsdelar. Jag älskar mitt liv här men jag tror inte jag skulle älska det lika mycket i ytterliggare ett år. Jag vill hem, krama om mamma och pappa och sen ska jag ut på fler äventyr. Vart vet jag inte än, men någonstans kommer ni hitta mig. 
 
Japp sentimentala Hanna is IN THA HOUSE. Nu lämnar vi henne och återgår till helgen. Vi firade som sagt min lilla Ronja som fyller kärring (som hon kallar det) 20 barre fyller hon imorgon (måndag) så vi firade denna helg. Kom till NY vid lunchtid på lördag, vi åkte och lämnade väskorna på hotellet, mötte upp en kompis till Ronja som bor i Boston. Sen åkte vi till mitt favoritområde i NY, nämligen Williamsburg. Blev lite second hand shopping och titta på väldigt snyggt folk. Är liksom som att gå från grönsaksavdelningen till godisavdelningen i affären, det är en helt annan värld. Från killar som klär sig i basketshorts, strumpor upp till armhålorna och muskler stora som en bodybuilder till killar med STIL, SKÄGG, SNYGGA SKOR och normal kropp. Japp är det någonstans jag ska flytta till här i USA är det Williamsburg. 
 
Vi lunchade, drack bellini, sjöng för Ronja, åkte hem till hotellet och drack vin och fixade oss. Sedan tog vi taxi till Soho och käkade på en himla mysig restuarang, drack mer vin, åkte vidare till en pub, drack fireball (mmmh som en har längtat) och sedan drog vi till en klubb och dansade till skymning. Vaknade upp bredvid tre tjejer i sängen (japp Hanna scorade). Vi strosade ner till ett frukostställe och köpte fetaste frukosten, gick upp på rummet och åt frukost i NY-solen på balkongen. En av de bästa frukostarna jag haft. Drog sedan till Greenwhich Village, köpte svenskt godis och sen solade vi i Central Park. Aaaaah, säger ju det, lever en jävla dröm. 
 
Sicken uppdatering hörni, en kan när en vill. Nu ska jag hem och packa inför Disney World och kryssningen, på tisdag åker vi, wohooo!! 
 
 

Kommentarer

Postat av: soph

Publicerad 2014-04-07 10:31:28

hoppas det kändes lite konstigt att vara där utan mig........

snygg du är förresten!

Svar: Jaa klart, suger att vi aldrig åkte till Williamsburg.
hanna ljunggren

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-04-07 11:42:07

Fyyyyyyyyyyyy

Svar: Hihi
hanna ljunggren

Postat av: Janne

Publicerad 2014-04-07 21:59:37

Härligt liv Hanna. Ha nu en underbar Disneykryssning i Karibien.
Kram

Svar: Tack lilla Janne, har saknat kommentarer från dig! Hoppas du mår bra.
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela