Jobb och jul

Publicerad 2014-12-18 22:13:46 i Allmänt,

Haaaalllåååådär godingar
 
 
Läget då? Jodå med mig är det bra. Torsdagkväll klockan 21.59, jag må sova snart då en ska upp klockan fem. Det skulle jag idag med men Ida ringde klockan sex och undrade varför jag inte var på spårvagnen, jaaaaa det kunde man fråga sig. Trötta Hanna hade stängt av alarmet i sömnen. Gaaaschhh, inte kul alls men de är ganska lugna med sånt på jobbet. När någon försover sig på jobbet försover de sig typ 3h, och då måste chefen ringa och väcka dem. Men jag plockade bra ändå, en timme mindre och 900 plock ändå. Vi är sååå duktiga nu förstår ni, cheferna woohoar i gångarna för att vi har kommit upp till 900. Haha så roliga är de. Tror de verkligen vill att vi ska vara kvar men för att vara kvar måste vi liksom plocka 900 så det är nog gladare än oss. Jaaaa vi är aspoppis på jobbet. Tackar som frågar. 
 
Imorgon får vi även lön (ÄNTLIGEN), vill typ inte tippa på vad jag kommer få för vill ej bli besviken. Men bra lön kommer vi i alla fall få, jobbade över 1 veckas övertid. Har ju levt på 200kr i typ 2 veckor så det har varit lite tappert, så julklapparna har fått vänta tills helgen. Var inne ikväll faktiskt och köpte några, var och löste in min oktoberlön som jag fick på en check, hej 1980 så lite är jag igång. Vill ha mer julkänsla, blir ju inte lika juligt när man bor i ett kollektiv, inte som hemma när man mer eller mindre har schema på när granen ska köpas och pyntas, när vi ska ha julbak, när julpyntet kommer fram osv. Nu när en har gått och blivit vuxen måste man ju ta tag i sånt själv. Men lite julpynt har jag i rummet och vi julade ju oss ordentligt när vi var i gbg och i helgen ska vi nog göra lite knäck. Sen orkar jag tyvärr inte göra så mycket efter jobbet, speciellt inte efter vi har jobbat övertid, man är helt slut och mör i kroppen. 
 
Åhhhhhh tror inte ni förstår hur mycket jag längtar till julafton, få träffa alla i släkten, MYSA, äta julmat, sniffa på julgranen, sitta framför brasan, SOVA, äta gröt, precis allt. Missade ju det förra året så detta året är jag nå så jävulskt taggad. VET ATT NI LÄNGTAR JÄTTEMYCKET EFTER MIG MED.
 
Nu ska jag sova!!!!! 
 
PUSS

Kommentarer

Postat av: janne

Publicerad 2014-12-19 08:37:20

Sniffa på julgranen? Vi har plastgran😃. Brasa? Skatorna har byggt bo i skorstenen😃. Bara skoja, och klart vi .längtar efter dig. MEN alla måste önska sig en favorit maträtt till julbordet, annars ingen mat. Ses snart👍💙

Svar: du passa digggg jag ska ha riktig gran. Det gör vi, skall krama ihjäl dig farbror Janne!!
hanna ljunggren

Postat av: Ninni

Publicerad 2014-12-22 17:01:26

I morgon får du komma hem till Sverige och fira jul med alla.Det är du värd.Ha en riktigt skön semester och farfar och jag önskar dig en riktigt God Jul och ett bra Gott Nytt År

Svar: Det ska bli väldigt skönt. Mamma sa att de skulle svänga förbi er på vägen till Stockholm, låter trevligt! Jag önskar er detsamma, hälsa farfar, Musse och Kajsa och pojkarna:)
hanna ljunggren

Postat av: Cajsa

Publicerad 2014-12-23 19:33:48

Klart att vi läser din blogg Hanna!:)
God jul! Hälsa alla i huvudstaden

Svar: haha vad kul, god jul Cajsa!!
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela