Barndröm uppfylls

Publicerad 2014-02-26 01:52:04 i Allmänt,

Tjohejsan alla glada. Så vart det tisdag. Tredje dagen i veckan enligt amerikanerna, visste ni det? Att de ser söndag som den första dagen i veckan här. Hade en lång diskussion med Sarah om detta vid frukosten imorse, finns ju ingen mening med detta??? Söndag är man ju ledig, söndag tillhör helgen, måndag börjar man skola/jobb och börjar om igen. Varför skulle då söndag vara första dagen på veckan? Gash, amerikaner alltså. Inget vett i huvudet någongång. 
 
Jag har beställt ny laddare till datorn, var visst den som var sönder inte datorn hehe så på torsdag skall här surfas på internet (som en inte gör det alls på telefonen). Igår bokade även jag och Micaèla lite grejer vi ska göra när vi åker med Disney kryssningen, den stannar på en massa olika ställen så man kan göra lite grejer på land OCH VET NI VAD VI SKA GÖRA???? Simma med delfiner!!!!!!!!!!!!!!!! Det är något jag har velat göra sen barnsben så jag är väldigt hypad över detta. Sen bokade vi snorkling med, ska vi göra två dagar. Ena dagen skulle vi åka till någon strand och få köra assnabb båt, spela volleyboll, dricka massa fancydrinkar OCH SÅ VIDARE. Skall nu sluta skryta. 
 
Dopet var fint för övrigt, gick till på exakt samma sett som i Sverige så det var inget stort att hurra för. De hade mottagning hemma hos föräldrarna sen, där jag nästan slängde i mig ett gäng jordnötter innan Joanne stoppade mig. Pratade en del med Joannes pappa om när vi ska till Disney world och allt, han berätta vad vi ska göra vilka dagar osv, alltså de är så söta!!! Säger han såhär "sen på onsdagen har vi bokat bord på en restaurang, men du behöver inte följa med om du inte vill, du gör precis som du känner det är din fritid" GOSE. Han rabblade upp alla som ska med på kryssningen med, 83 pers. Japp.
 
Ni blir det käk, PUSS. 
 
Såhär såg det ut i lördags
Storasyster Eve var finklädd
Caleb slizar upp tårtan
Nate somnade gott i bilen idag, gör han de flesta dagarna. Väcker man honom lackar han jäveLLL.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2014-02-26 20:48:59

Inte länge sen söndag var första dagen på veckan i Sverige med.:)fast måndag är definitivt mer logisk.
1972 när jag googlade på det:)

Svar: Kan jag inte tänka mig, att Sverige skulle vara så dumma... haha nej men det visste jag faktiskt inte, tur att vi har ändrat det!
hanna ljunggren

Postat av: Janne

Publicerad 2014-02-28 00:09:42

Ja Hanna jag kommer faktiskt ihåg att jag var skitirriterad på att söndagen var veckans första dag. Sen att Karin säger att det inte var så länge sen får stå för henne. Men en sak är säker att USA alltför ofta ligger ganska mycket efter.

Svar: Ja, finns INGEN mening med detta? Jo det är något jag har märkt med. Efterblivna.
hanna ljunggren

Postat av: ellen

Publicerad 2014-03-01 07:55:28

bhahahaha caleb slizar upp tårtan, LOL!!!!!!!

Svar: hahaha askul.
hanna ljunggren

Postat av: Josse

Publicerad 2014-03-04 13:58:05

Men asså svar ja!!! Britterna är lika puckade!! Det gör ju att söndagen blir som en jävla måndag vilket gör söndagen till deppdag. Vi måste styra upp det här

Svar: men förstår verkligen inte logiken? Idioter allihopa.
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela