Snow day nummer hundraelva

Publicerad 2014-02-03 19:47:04 i Allmänt,

Visst vet ni, idag snöar det så då blir det snow day och Hanna får hänga med barnen hela dagen. Tycker hon är jättekul. Nej men det är inte så farligt, vi har lekt skola, spelat fotboll och nu spelar de disney infinity på TVn. 
 
HELGEN DÅ? Jo har haft en så jäkla bra helg, har skrattat så sjukt mycket. I fredags käkade jag ju middag med Kallie på favoritrestuarangen i New Hope, lyckades beställa en drink med. Var hemma vid midnatt och somnade någon timma senare. Hade bestämt mig för att sova aslänge men då vaknar en klockan nio, kul. Planen var att Micaéla skulle komma till mig så skulle vi baka scones och mysa men hon ringde sen och sa att hon inte hade någon bilnyckel till bilen så jag fick åka till henne istället. Sconsen blev lite misslyclade dock hehe sry Micaèla. Sen hämtade vi upp Mara och Chloe, vi åkte och fixade våra naglar. Fick presentkort av Mara i julklapp så tyckte det var dags, dock blev vi lurade på pengar och de glömde ta mitt presentkort så vi gick alla ut ganska sura, dock sura med fina naglar. På kvällen kirrade jag Ronja och Micaéla ihop tacomiddag, som en har längtat efter detta. Efter en del skitsnack kollade vi på melodifestivalen, tyckte Nour och Anders var assköna. Speciellt att Nour tryckte upp sina orakade armhålor och halva Sverige får damp. Jag kände mer varför ska vi raka armhålor om inte männen behöver det? Är väl en smaksak. 
 
Micaéla sov kvar och på söndagen åkte vi till Philly med tjejerna igen. Vi gick till en kinesisk parad då Kina firar nyår nu. Paraden bestod typ av en drake och lite smällare, inte jättekul med andra ord. Sen gick vi till ett ställe som heter Max Brenner, de är kända för sina chokladpizzor. Vi åt alltså pizza med banan, choklad och hasselnötter. Jag beställde en banana waffelsplit dock, vilket jag var nöjd över då pizzorna inte var jättegoda. Vi var bara i Philly i några timmar, Ronja och Micaéla följde med mig hem och bakade kärleks mums till Sarahs busschaufför. Han lämnade av henne vid vårt hus i fredags då jag hade missförstått Joanne att hon skulle hämta Sarah och inte jag. Så kan det gå. 
 
Super bowl har ju börjat nu, det är en cup mellan olika amerikanska fotbollslag. Igår invigde Seattle och Denver, Seattle vann överlägset. Jag, Ronja och Micaéla beställde pizza och tacosallad (hemlevererade) och flötade oss framför matchen. Så denna oplanerade helg får lätt 5/5 toasters!!
 
Juste, min pojkvän Harry fyllde 20 i lördags!!
Tacooooos
Americans say that Swedes are not that colourful, we don't know what they mean?

Kommentarer

Postat av: Sistah

Publicerad 2014-02-04 11:04:44

Åh min lilla feminist-syster! Nour är tamefan bäzt!!!

Svar: En lär sig av den bästa!! Ja hon är grymme.
hanna ljunggren

Postat av: Micaela

Publicerad 2014-02-05 03:25:44

Asså Hanna, super Bowl är finalen av american football säsongen, inte invigningen, så du vet :)

Svar: Heheheheh opsi
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela