Trött på livet

Publicerad 2014-02-07 00:58:00 i Allmänt,

HEJ jag lever. Eller knappt. Amerika gör det inte i alla fall. Vi hade storm från natten till onsdagen, vaknade flera gånger av att jag hörde hur det isregnade på taket och blåste. Sen vaknade jag av att värmen i mitt rum stängdes av och på hela tiden. Så snow-day blidde det igen. Sofia skulle även komma med plan från Seattle och hon kom faktiskt fram till Philly men sen gick inte tåget hem till mig så jag och barnen åkte till Doylestown och hämtade henne.
 
Det är 700 000 personer som har förlorat sin el, värme vatten och allt så flera som jag känner som har fått ta in på hotell. Hur många träd som helst som har fallit så en del vägar som är avstängda. Vi har en generator som fungerar även fast det är strömavbrott men diskmaskin, tvättmaskin, TV och lite lampor funkar inte annars funkar resten. Ronja ska bo hos oss nu i helgen för hennes familj har inte heller någon el. Idag var det snow day igen så vi åkte till giggle Berry (där Nates kalas var) med alla barn i området. Nu är på vi NAC:et, barnen har gymnastik och vi försöker använda lite internet. Blir nog snow day imorgon igen då skolorna inte har någon ström ännu. Min älsklings Sofia åker hem till Sverige imorgon :(:(:(:( så ska köra henne till flygplatsen vilket gör mig lite nervös då det är i Philadelphia vilket betyder mycket motorvägar, men det ska nog gå!! 
 
Som sagt 5 snow days betyder ca 50 timmars jobb för mig och knappt någon träning så är allmänt trött på au pair-livet nu.
 
Nu kommer barnen, got to go!!! 
 
Kärlelsmums tiöö busschauffören, han blev jätteglad! 
Jag och barnen, eller mest jag och Sarah gjorde en snölykta, Nate satt bredvid och åt snö. Familjen hade aldrig sett en sådan innan. 
El mucho snö. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2014-02-07 19:00:12

Heja på Hanna, snart är det vår o Disneykryssning!!!
Kram

Svar: Haha ja det är de enda jag kan tänka på!!
hanna ljunggren

Postat av: Jennifeeerioeroeoerrr

Publicerad 2014-02-07 22:27:15

Kämpa på vännen!<3 tänk på hur mycket barnen uppskattar att få vara med dig! You're 2 awesome!!!!<33

Svar: Åh tack fining, du är awesome!!! <3
hanna ljunggren

Postat av: Sofia

Publicerad 2014-02-07 22:43:32

Kan inte se bilderna ... Men Hanna, jag saknar dig redan. Hatar att vi kommer ha sex timmars skillnad nu. :(( du rockar !

Svar: Nu kan du!! Ja suger men vi kommer kirra Skype ändå!!
hanna ljunggren

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-02-08 19:43:54

Hallå...Gick det bra att köra Sofia till flygplatsen och varför kan man inte se några bilder?! Här är kl snart 20:00, vi tittar på OS på tv:n och nere vid fötterna ligger Zorro och sover! Han hälsar by the way:) puss och kram

Svar: Det gick bra, lite läskigt, hade tur som hade Micaèla med mig på vägen hem med. Åh vad mysigt, hälsa Zorro!!
hanna ljunggren

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-12 22:59:37

Var snöbollarna till snölyktan gjorda i sån där snöbollsmackapär, som vi fick med oss hem???

Svar: Nej dessa har jag gjort med min bara händer.... haha nej det är med dem snöbolls"mackapärerna"
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela