NY bitches

Publicerad 2014-01-06 05:25:00 i Allmänt,

Måste bara först skriva en sak. Det är den 5:e januari idag. Vad händer den 5:e januari? JO det är Hanna-dagen. Har alltså namnsdag. INGEN har grattat mig. Fruktansvärt besviken. Inte ens farmor.
 
New York då, började inte jättebra. Efter vi hade lämnat hyrbilen min familj hade hyrt på Newark (ligger 10 min från NY) så hoppade vi in i bussen som skulle ta oss till tågstationen, 5 min efter att vi hade åkt kommer jag på att jag har glömt min mobil i bilen. Fick prata med chauffören och fick tillbaka den efter ett litet tag. Sen när vi ska ta tåget till tåget (?) så inser jag att jag har glömt min kamera hemma, vilket sög. Då kommer även min syster på att hon har glömt sin systemkamera på hotellet. Då kände jag lite hej orkar ej. Söta Micaéla hämtade dock upp den på hotellet åt Lisa men sen fick inte Lisa tillbaka en ändå. Fett lång historia som jag ej tänker dra. När vi sen i alla fall kom fram till hotellet i Greenwich (som var väldigt litet med fint) så SPÖregnade det. På riktigt, blev dyngsur då jag gick ut i 2 sek. Jag mamma och pappa (Lisa låg och sov på rummet) tog oss till Chipotle och åt burritos, sen gick vi för att se vännerhuset, gick även till den svenska godisaffären för att köpa med mig lite svenskt godis till Todd (han älskar svenskt godis). Var sedan helt blöta och gick tillbaka till hotellet och gick ner och tränade på det 2 meter breda gymmet. På kvällen gick vi ut och åt!
 
Måndagen ville far min gärna gå upp i Empire så det skulle vi göra, bara det att under jul och nyår är det så JÄVLA mycket folk i NY så det slutade med att vi stod i kö för att komma upp i Empire i 3 jävla timmar. Det var vår dag det liksom. Nej men det var väldigt fint när man väl kom upp så det var kul att se. Blev lite småshopping med och sedan tog vi oss till Soho och åt på världens mysigaste restuarang. På tisdagen vankades det nyår, mamma och pappa gick upp tidigt för att kolla in frihetsgudinnan och lite grejer medan jag och Lisa tog oss till Soho och shoppade. Nyårskvällen skriver jag om i ett annat inlägg! Vi firade i alla fall tolvslaget på Time Square, fryste på riktigt ihjäl mig men det var ändå kul att vara med om ett tolvslag på Time Square. På onsdagen i alla fall mådde inte Hanna så bra heheh, men det gjorde min familj så vi åkte och shoppade lite mer innan det var dags för dem att bege sig till tågstationen och ta flyget hem. Det var inte kul att säga hejdå, kommer alltså inte träffa dem på 9 månader. Usch. När de hade gått började jag storgrina. Själv. På tågstationen. Då ringde jag Sofia och fick lite tröst. Sen kom Micaéla och Elin (en tjej från orientation som bor i Chicago) och så åkte vi hem och gick och käkade i downtown New hope.
 
HIMLA mysig vecka jag hade. Nu är klockan halv tolv och jag ska upp om 7 timmar. Se, jag gör då mycket för er. Inte ska hon svika er igen inte. GODNATT. 
 
P.S Kan funka om ni grattar mig imorgon med, beror på hur många ursäkter ni kan komma upp med. 
 
Chipotle
Pappa älskade att hänga i Victoria secret.
Inne i Empire!!
Lizzie i Soho
Nyårsmiddag!!!

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2014-01-06 09:55:35

Halllå lilla fröken o ett stort GRATTIS på namnsdagen som ju faktiskt var i går du har så rätt.
Stor kram o ett riktigt fint härligt o roligt Nytt År!
Puss pä Dig!

Svar: haha tack lilla farmor. Gott nytt år på dig, pusspuss!
hanna ljunggren

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-01-06 10:33:03

HANNAs namnsdag och vi glömde, tusen förlåt....nu är vi hemma, pappa och jag och imorgon börjar vi jobba igen! Kan du skicka morfar och mormors adress vi skulle vilja skicka ett tackkort för middagen.
Puss och kram

Svar: Tack käre mor, en dag försent bara... Skickar den på fb!!
hanna ljunggren

Postat av: Jenniiiiieeee

Publicerad 2014-01-06 16:06:13

Grattis på namnsdagen finaste vackraste roligaste underbaraste & gosigaste Hanna!!!!!!!😘😘😘😘😘
Haha... pussssss & kram!!

Svar: Åh tack fina jäääääiny!!:D
hanna ljunggren

Postat av: Karin

Publicerad 2014-01-06 17:06:54

Stort GRATTIS i efterskott!!
Vi saknade dig här!

Kram

Svar: haha TACK Karin!!
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela