Trötta au pairer

Publicerad 2014-01-30 21:27:00 i Allmänt,

Idag är det torsdag och torsdag betyder Micaéla-dag eller de senaste gångerna har det blivit äta-frukost-sova-dag. Vi lagade pannkakor och åt i min säng framför heartbreak hotel, har varit så jäkla sugen på att se den filmen pga så frukstansvärt rolig. Micaéla somnade halvvägs in i filmen medan jag såg klart den men sedan somnade jag med. Jag vaknade upp 2h senare vilket var tur för annars hade inte Micaéla hunnit hämta sina värdbarn. Hej slitna au pairer. Ska lätt bli en björn i mitt nästa liv så att jag kan sova hela vintern. 
 
Hänt annars då? Inte så värst mycket. Inga snödagar denna veckan så jag jobbar på som vanligt med barnen. I måndags tyckte en mamma på NAC:et att det var lämpligt att säga till Sarah hur hon betedde sig mot mig & hur hon borde bete sig. Jag vill mest nita denna mamma. Kärring. Prata ej med mitt värdbarn på det viset, jag kan hantera det själv. Så ville jag mest säga. Men gjorde det ej pga är för töntig. Jag har tränat varje dag och ska träna ikväll när barnen har gymnastik. Kosten går la sådär, en försöker men det är fan omöjligt när det ligger en miljon godis på köksön där nere. Barnen var på kusinen Eves födelsedagskalas i lördags och där hade de haft en pinata (vet ej hur man gör en krumilur över n:et) så då fick de med sig ett ton godis hem. Nu snackar vi twix, kitkat, milkway, snickers, bounty ja mest allt jag älskar. Så det är lite svårt men men. Nu befinner sig min lilla Sofia i San Fran, är fett avis. Älskade den staden när jag var där. Saknar henne, kul när jag sen inte kommer få träffa henne på 7 mån. Tur man har Miccisen. 
 
Nu till de bästa då, vet ni vad jag och Mara bokade för oss tjejer (Micaéla, Ronja och Chloe) i tisdags??? FALLSKÄRMSHOPPNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så frukstansvärt taggad. Fatta JAG ska hoppa ur ett flygplan? Kan ej se detta ske. Åhhhh så jävla kul ska det bli. Den 22:a mars kan vara sista inlägget jag skriver här. NEJ klart inte, detta kommer en överleva. Men den 22:a mars sker det i alla fall. Sarahs reaktion var "OH MY GOD HANNA YOU'RE GOING TO DIE, WHAT ARE YOU THINKING WITH?" Lugnade mina nerver totalt.
 
Såhär tänker jag mig att det går till, stå lite i spagat och ta det lugnt. 
Men såhär kommer det nog egentligen gå till. 

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2014-01-31 11:02:07

Bra Hanna man ska ta vara på livet.
Du har inte svarat på mitt mail!!! Why? Puss

Svar: Jag sitter ju ivrigt och väntar på att du ska svara på mitt mejl, jag svarade dig när jag var i Jackson hole?? Pusspuss
hanna ljunggren

Postat av: Sofia

Publicerad 2014-02-02 21:38:42

Saknar dig med. Du kan nog inte stanna dina sju månader ...

Svar: Du kan nog inte åka hem. Har gömt din resväska.
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela