Yellowstone National Park

Publicerad 2014-01-17 05:45:00 i Allmänt,

HEJSAN. Hur mår ni? Jag mår feting bra jag. Sista dagen imorgon, vill inte. Har gjort så himla mycket kul här. Igår åkte vi till något som kallas för Yellowstone National Park, där åkte vi runt och fick se hur fina ställen som helst och även se geysers. Geysers är typ som en vattenvulkan, var trettionde minut så sprutar det upp vatten från marken, otroligt häftigt. Eftersom att jag inte kan uppdatera med bilder då en glömt kamerasladden så förklarar jag mer ordentligt när jag kommer hem och kan uppdatera med bilder. Men ni får i alla fall ett hum om vad en håller på med.
 
Idag gick Todd och jag upp tidigt för att ta oss ut i backarna, det var strålande solsken och vi åkte upp med den största liften (kommer inte ihåg vad man kallar den för) som rymmer ca 80 pers. När vi kom upp så såg man över hela Jackson Hole, så jääääävla fint. Vi åkte bara i i några timmar för vid 1 skulle vi åka på wild animal safari. Hade gärna hellre stannat kvar i backen, men det var kul att åka på safari med. Vi fick se, älgar, örnar, wapitihjort (en hjort fast större), bisonoxe, renar, coyotes, och buffalos. Vissa djur kom vi riktigt nära med. Efter det åkte vi in till "stan" och gick runt och kikade lite. Jackson Hole är ju en cowboystad så det är väldigt mycket cowboyhattar och "howdy howdy" här. Sen mötte vi upp en tjejkompis till Todd för middag med hennes man. Hennes man var otroligt fascinerad över att jag från Sverige, FRAMFÖRALLT för att jag veeeerkligen inte hade någon accent. Heheheh jo men en tackar. Han frågade massor om typ vad för latitud min stad låg på, baaa hej jag hade Joel Yrlid som geografilärare, förvänta dig inget. Han försökte sig även på det svenska språket, hahah och jag säger då det, amerikaner som försöker sig på svenska, finns inget roligare. "Koettbullaj"...
 
Vi kom hem ganska nyss, Nate somnade i mitt knä på restuarangen och när han sover så blir han dyngsur av svett så jag kunde i princip krama ur min tröja, men han är så söt så DE GÖR LA INGET. 
 
Nu är jag nybadad och ska kolla på vänner (surprise). 
 
PÖSS
 
Todd chillar sönder.
Gosen.
Här har ni geysern!!

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2014-01-17 08:18:11

Hanna lyckliga du som får vara med om så mycket du verkar uppskatta det bra.
Du har väl läst mina mail?

Svar: Ja det är fantastiskt!! Nej har inte varit inne på min mejl på hela veckan, ska in och läsa genast!!
hanna ljunggren

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-01-19 13:37:48

Finns bara en sak att säga, WOW.....puss och kram

Svar: Jag veeeet, så fint!!
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela