Lill-lördag

Publicerad 2014-07-09 23:16:54 i Allmänt,

Som man kallar denna dag. Blir nog inte så mycket lill-lördag för mig dock. Här är klockan halv fem på eftermiddagen, både Sarah och Nate stensomnad när vi kom hem från campet, Nate somnade efter 2 min i bilen. Så jag sitter la här i fåtöljen och bloggar istället, måste ta tag i disk snart men väntar in denna minut så länge det går.
 
Imorse efter jag kört barnen åkte jag till nacet (surprise). Jag och Kallie hade bokat in oss i en TRX-klass, man är i en liten grupp (ca 5-8 pers) och göra övningar med en PT utifrån TRX-band. Och fyyyyyfan vad jobbigt det var, kan inte ens hålla händerna över huvudet. Vi gjorde ett functional fitness pass med samma PT i måndags vilket resulterade it en ej gåbar Hanna. Aldrig haft så mycket träningsverk efter passen jag går på här. Dessa två pass måste man egentligen betala för men man har 4 st pass gratis sen får man börja betala så vi tänkte utnyttja dessa 4. Har dock behövt dra upp Kallie ur sängen då hon både i måndags och idag smsar ursäkter över att inte gå. NO EXCUSES säger jag då. 
 
Helgen då? Vet inte riktigt hur den ser ut än. Ronjas familj från Sverige är här och de ska till NY i helgen, är sugen på att följa med men behöver verkligen spara pengar. Micaela och jag funderar på att dra till en Amish-by och se hur de lever, hade varit skitcoolt att få se. Får se lite, tar nog helgen som den kommer. 
 
Har bokat en till weekendcourse (Hanna är ute i god tid som vanligt) så den 25-27 Juli ska jag till Long-Island och gå på en kurs om American Women, så läxas skall göras i helgen med. Inte lika jävlig som förra kursen dock, ska välja två kända kvinnor i USA och jämföra dem med två kända svenska kvinnor. Tänkte välja Michelle Obama och Gudrun Schyman som första, något tips på andra intressanta kvinnor att jämföra?
 
Nu blir det disk!! Krammmmm
 
 
Såhär har våra sms-konversationer sett ut
 
 
Såhär känner jag inför att göra disk. 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-07-11 23:54:55

Diskat ännu?? :) Imorgon - läs idag - åker vi till Gotland, mormor och morfar ska också med, Lisa kommer på söndag. Men först imorgon ska vi förbi IKEA i Jönköping för att titta på bänkskivor till köket, har köpt ny häll/spis/ugn och då måste de gamla bänkskivorna bytas ut, hoppas det är klart tills du kommer hem! Gudrun och Michelle var väl två bra jämförelser! puss och kram

Svar: Japp. Vad trevligt, hälsa dem från mig! Låter bra, hoppas ni hittade något!
hanna ljunggren

Postat av: Mickmock

Publicerad 2014-07-13 16:50:00

Såååå duktiga ni eee👏💪💪 kom hem till mig nu

Svar: Ååååh min lille BEBIS har du hittat hit. Snart kommer hon, lovaaal!!
hanna ljunggren

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-07-14 16:09:26

Elise "Ottar" Otte-Jensen är superintressant, hon är visserligen född norsk men levde och verkade i Sverige! Kommer typ inte på några amerikaner, men Beyoncé kanske? Hon är nog dock inte så lätt att jämföra med Ottar, men det kanske inte spelar någon roll!

Svar: Vem är det?? Ja grejen är den att jag tror att de måste vara historiska, så alltså typ döda. Har skrivit om Marilyn Monroe och Astrid Lindgren hitills!
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela