So far so good

Publicerad 2014-07-26 17:48:00 i Allmänt,

Live från long Island-kursen. Sitter nu i klassrummet och kollar på Mona Lisas leende. Kom hit vid fyra tiden igår, träffade en svensk tjej när jag hoppade av på (eller säger man i?) Long Island så henne hänger jag med mycket, även rumskompisar. Dock har hon en annan kurs än vad jag har. Jag är svinnöjd med kursen, igår hade vi klass i två timmar och vi pratade typ om kvinnliga förebilder och hur vissa länder fortfarande lever kvar i 1800-talet gällande synen på kvinnan. Efter klassen gick jag och Julia (den svenska tjejen) ut och gick och pratade till midnatt. Sen gick vi in på rummet och kollade på andra avenyn, haha 7 år sen jag såg den serien. Rummen är väl inte jättefräscha, vi sover i en alldeles för mjuk våningssäng och delar toa och dusch med 10 andra tyskar. Ni vet hur jag känner för tyskar och efter den här kursen tycker jag om dem ännu mindre, om det ens går. Personalen här är i alla fall jättetrevlig och läraren är svinbra så jag är väldigt glad att jag åkte hit, kul att träffa nytt folk och faktiskt att åka ensam, kliva ur trygghetszonen lite. 
 
När jag kom till NY och skulle leta efter tåget till Long Island sprang jag in i Todd, haha så jävla liten värld. Julia som jag hänger med bor i North Carolina och är bästa vän med en tjej som heter Viktoria som vi träffade på kursen i Washington, Julia ska även tillbaka hit på en annan kurs den 8:nde augusti, samma kurs som Ronja ska på. Man ba hallååååååå liten värld. 
 
Nu ska jag fokusera på filmen 10 min till, sen blir det lunch!! 
 
Smek
 
De kom och hämta oss med en skolbuss, så check på den!! 
Campusets bibliotek, igår från promenaden.
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-07-27 09:51:57

Hur går det på kursen då? Stora A?

Svar: Det gick bra, väldigt kul! Stora a?
hanna ljunggren

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-07-27 10:12:36

Vad bra att kursen var bra - ööö hur låter det?? Lustigt att du träffade på Todd bland allt folk på stationen! Nu är pappa och jag hemma från Gotland, sitter just nu på altanen och äter lite sen frukost, Baggen ligger vid våra fötter och är jätteglad att vi är hemma!:) Nu vill pappa att vi ska spela golf, jag vill så där, får se hur det blir med det! puss och kram

Svar: Ja visst var det konstigt. Vad mysigt, åh BAGGEN fyfan vad jag ska gosa sönder den katten när jag kommer hem. Klart ni ska spela golf, det tycker jag verkligen! Puss
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela