Helg & Oscars

Publicerad 2014-03-03 18:12:00 i Allmänt,

Hoooohoooo *ekooooo*. Ja det har stått lite tomt här, endast för att mitt awesoma liv är så upptaget. Eller ej. Är bara lat. Nej men blir liksom lite samma visa att blogga på vardagarna så därför bloggar en när en har något att blogga om. Förstått??? Bra.
 
Ja vad gjorde denna i helgen. I fredags gjorde jag ingenting, chillade med familjen här hemma. I lördags åkte jag, Ronja och Micaéla till King of Prussia för lite Mexico-shopping. Har ni tänkt på det, att jag inte har shoppat på feting länge? Ändå har jag inga pengar. Eller jag shoppade ju en Mexicoresa men tänker ju mer PRYLAR och KLÄDER. Fick ju presentkort på H&M av le hostparents så det blev storshopping där. Speciellt då det var rea på allt i en H&M butik, fick en assnygg klänning, örhängen, solglajjor, och en sarong fö 8 dollar? Vilket är 51,2 kr för att vara exakt. Nöjd? Svar positivum. Hittade 2 andra klänningar, ett par skor (surprise, sjunde paret jag har köpt här nu) och lite andra smågrejer. Nu behöver jag bara solskyddsfaktor och en bikiniöverdel sen är jag goooood to go. 
 
På kvällen hängde vi hos mig, täckte golvet med madrasser och kuddar och kollade på Pirates of the Caribbean. Jag vaknade upp klarvaken tjugo över åtta dagen efter (Sofia du har förstört mig) och väntar på de andra att vakna. Ronja åkte hem och jag skulle köra hem Micaéla för de hade varnat för snöstorm (skulle få typ en halvmeter snö) så ville inte åka försent men snön kom aldrig så vi dröjde på det lite. Åkte i alla fall till ett mall nära Micaèla och shoppade lite till, denna gång en sportbh och en bikiniunderdel. Sen satte vi oss med en kaffe i handen och började planera vår resemånad. Micaèla har ju äntligen bestämt sig för att följa med mig på resemånaden istället för att åka hem och plugga (YOLO) så Hanna är väldigt glad över detta. Det blir LA, Hollywood, Beverly Hills, San Fran, Hawaii och avslutas med Micaélas 21-årsdag i Las Vegas. Så jävulskt pepp på detta. Men innan det ska mycket mer hinnas med så sommaren får gärna gå långsamt. Efter det följde jag med Micaéla hem och käkade middag med en del av hennes värdfamiljs släkt, de frågade ut mig rejält om disneykryssningen för de tycker att hela grejen är väldigt sjuk, att 83 pers ska med och att morfarn betalar för alla. Kände mig lite dum när jag satt där och svarade på allt, inte jag som valt att bjuda med alla jueeeee. Sedan började The Oscars!!! Var mest pepp på att Ellen DeGeneres skulle hosta det, men det var riktigt kul att få se alla kändisar, vinnare och uppträdande. Blir lite roligare när det händer i samma land man för tillfället bor i. Den filmen som vann mest Oscars var Gravity, en film jag själv sett för en gångs skull. American Hustle fick en del med och två filmer som hette Dallas och 12 years a slave. Inte sett dessa dock men ska ses. Frozen vann även 2 Oscars, bästa låt och bästa animerad film, så jävla gött!!! Ni måste se den filmen, nås nästan upp till lejonkungen-nivå. 
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, har blivit en sådan kaffe-drickare, Sofia som lärt mig och städa mitt rum lite. Trodde det skulle blivit snow day idag men kom knappt 1 cm snö inatt så skolorna blev bara försenade 2 timmar så en fick lite ledigt ändå. 
 
PÖSS
 
Försökte mig på en äppelsvan
Miccis är taggad inför vår resemånad
Dessa skor letar jag ivrigt efter. Adidas orginal Stan Smith. Hojta om ni hittar på någon sida. 

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2014-03-03 21:07:44

man blir som man umgås <3

saknar dig för övrigt, och ditt bloggande. keep it up

Svar: åh saknar dig med finis.
hanna ljunggren

Postat av: pappa

Publicerad 2014-03-04 07:10:03

Fast originalen är ju inte röda de är vita med gröna detaljer......
Puss från han som ägt ett par :)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Adidas_Stan_Smith

Svar: Det vet jag väl pappa men jag vill ha de röda. Samma modell. Pucko.
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela