SKYDIVING

Publicerad 2014-05-12 04:51:00 i Allmänt,

Jaaaaaa ni läser rätt, idag var det strålande sol, vindstilla och 28 grader, vilken dag är mer perfekt för att skydiva?? Sagt och gjort, vid tolvtiden tutade jag, Ronja och Micaèla till Williamstown, New Jersey. Vi kom dit och fick vänta 1h kanske sen var det vår tur. Killen som jag skydivade med hette Dave Pancake, japp. Precis det efternamnet man vill att sin skydivare ska heta. Ronja och Micaèla valde att ha en kille som filmade dem, kostade 130 dollar mer så jag kände att njae. Detta är något jag alltid kommer ha fastklistrat i mitt huvud, något bara jag kommer att komma ihåg så jag skippade det, jag var med lite på deras videosar ändå. Vi fick på oss våra selar, en snabb genomgång och sen satt vi i flygplanet. Det var så sjukt men ingen av oss var särskilt nervösa, vi alla var ganska lugna men ändå taggade. Micaèla var först ut sen hoppade Ronja och jag ser liksom henne upp och ner i luften. När det var min tur viskade Pancake i mitt öra "are you ready?" NOOOO skriker jag, han svarar YES LET'S DO THIS och sen hoppade vi. Alltså fyyyyyyyfan, det sjukaste jag varit med om. Så fruktansvärt mäktigt att slänga sig ur luften sådär, aldrig känt mig mer levande. 
 
Vi hade "fritt fall" i ca 60 sek och sen drog vi ut fallskärmen och svävade i ca 3-4 min. Åh det var så häftigt. Bara svävade där över marken medan mina fötter dinglade. Aaaaaah vill göra det igen!!!
 
Efter skydivingen drog vi hem till mig och hade svensk grillkväll, satt med tända ljus utomhus, Håkan spelades i högtalarna, grillad fläskfilé med klyftpotatis, rotfrukter och tzatziki. Mmmmmh, kalla mig mästerkocken. Till efterätt gjorde vi smores, har aldrig ätit det så det var kul att testa. Det är Marie kex, grillad marshmallow och choklad emellan, sååå gott. En av de bästa söndagarna jag har varit med om. Tur jag har mina svenska tjejer hörrni. 
 
Nu somnar jag snart, bilder och text om baletten kommer imorgon!! Pusspusspusspuss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela