Williamsburg

Publicerad 2014-05-07 04:25:00 i Allmänt,

Hejhallåtjenatjahelluholahajhaj
 
Jaaaaa alla sett man kan säga hej på. Tisdagkväll och jag ligger nyduschad och kollar på Harry Potter. Helgen då? Hur bra som helst. Fint väder, NY och en Ronja. Kan liksom inte bli dåligt då. Vi begav oss faktiskt till Williamsburg när vi droppat av våra väskor på det äckliga hostelet. Säger det igen men JAG ÄLSKAR WILLIAMSBURG, så snyggt folk, massa mysiga restauranger och barer (de tar ej leg, väldigt stort  plus) så himmelens mysigt ställe helt enkelt. Blev lite second hand shopping, lite öl, lite vin, lite käk och sen hängde vi med några killar på en till öl. Vi skulle egentligen gått på en klubb på empire rooftop men vi bestämde oss för att stanna kvar i Williamsburg för vi hade så kul. 
 
Söndagen vaknade vi vid nio, duschade och begav oss utåt. Ronja har inte gjort så mycket turistiga saker i NY så vi drog och kollade på frihetsgudinnan, vilket var väldigt...blåsigt. Jag låter bilderna beskriva detta. Sen gick vi och käkade ca godaste burgarna innan vi hämtade väskorna och begav oss hemåt. Ronja insisterade på att följa med mig hem och kolla på film, men så somnar hon 5 min in i filmen och åkte då hem. 
 
Bra helg helt enkelt. Igår fyllde grannen Robin år så jag åkte och lunchade med henne och hennes vänner. Det var ju cinco de mayo så det blev mexikansk mat och margaritas, mmmh. Sen på kvällen åkte jag och barnen på tivoli. Denna veckan ser precis ut som vanligt. Kallie fyller 22 på torsdag så vi ska fira henne lite. Sen i helgen frågade Todd om jag och Ronja ville ha deras balettbiljetter i Philly på lördag. Har alltid velat se en riktig balett så det är självklart en inte säger nej till det. Så det blir det på lördag. Älskar att jag pratar om helg när det bara är tisdag (onsdag för er dock) men en har bara 13 helger kvar så det gäller till att planera ordentligt nu, vill inte missa något. 
 
Hoppas ni har haft en bra helg och får en bra vecka. Ska blir regn imorgon och på torsdag sen 27 GRADER på lördag!!! Dock ska det åska. Hej sommar!! 
 
Pöss
 
New Yorks pizzaslizar<3<3<3
Blåste lite ba
Finisronja och Manhattan skyline
Trion!!!
Nate chillade på tivolit
Och Sarah vann en fisk...tycker väldigt synd om denna fisk 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-05-07 16:20:55

Asså så weird att vinna en fisk? Amerikaner har en ingen känsla för annat än typ vitt kolonialt människovärde. Gaahhhh. Spolades den ner i toan sen elleh?

Svar: Jag vet. Nej vi har ju två fiskar sen innan så den fick hoppa i där.
hanna ljunggren

Postat av: mamma

Publicerad 2014-05-07 22:47:09

Vill också till New York!!! puss och kram

Svar: Kom hit dåååå!!
hanna ljunggren

Postat av: Janne

Publicerad 2014-05-08 20:49:52

Du glömde att skriva att du skypat med din faster, farbror och farmor. Det var väldigt trevligt att prata med dig. :):):)

Svar: Det inlägget skrevs dagen innan jag skypade med dig förstår du lilla Janne.
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela