NYTT BOENDE

Publicerad 2014-11-17 22:46:00 i Allmänt,

Heeejjjjj alla ni.
 
Här ekar det tomt. Har hänt mycket sedan sist. Eller nja inte jätte kanske. Största grejen är väl att jag har fått nytt boende, såååå jäkla skönt. Är trött på detta kollektiv vi bor i just nu, folk som inte städar efter sig osv. Jättemysigt rum men toaletten och köket är inte det fräschaste jag varit med om, heller blir det inte fräschare när folk inte städar efter sig. Sååå den 1:a december flyttar jag till Akersgata 73E, bor med en dansk och två norska tjejer. Jag var där nu precis för 30 min sen och hängde lite med tjejerna och kollade på lägenheten. Rummet var jättemysigt. Tyvärr kommer det inte möblerat men hon sa att hon kanske kunde sälja sängen till mig, vilket hade underlättat en del. En byrå skulle hon lämna med, så det jag skulle behöva köpa är väl typ spegel och en klädhäst. Lägenheten ligger mycket centralare än vad jag redan bor så det är skönt det med, går ner till stan på 5 min. Blir nog kanoners. Enda tråkiga med detta är att jag inte kommer bo med lilla Ida längre. Kommer känna konstigt att inte ha henne en vägg bort, men vi jobbar ju ihop så vi kommer ses varje dag ändå. Så lätt blir hon inte av med mig. 
 
Jobbet då? Jodå det rullar, killarna har hämnats lite på mig, idag efter lunchen så hade de staplat mina varor svinhögt och plastat in mitt headset, handskar och terminal. Kuuuuuul. Skall uppdatera er vad jag tänker hitta på som hämnd. Ljuv kommer den bli i alla fall. I helgen levde vi upp till namnet partysvensk som alla norskar kallar oss här. I fredags efter jobbet så övertalade vi vår bartender till roomie att göra lite drinkar till oss, and so he did. Så jäääävulskt goda drinkar gjorde han, mmmmmhhh. Men vi stannade inne hela kvällen, dansade salsa och snackade skit. På lördagen vaknade jag vid elva, då började jag och Ida städa lägenheten, sedan gick vi och tränade, vi tränade kondition och mage och rygg. När vi kom hem käkade vi lite och sedan gjorde vi iordning oss, förfestade med några killar här i lägenheten och gick sedan till ett ställe som heter Nox, fancypancy ställe, blev lite mycket drinkar för mig heeeehe. Men vi hade verkigen svinkul, trots halväckligt folk, vissa tjejer hade typ på sig långa glitterklänningar, och där kom jag med jeans och en tröja. Inte hade jag tråkigt för det. På söndagen mådde jag överraskande bra, på kvällen var vi på två lägenhetsvisningar och sen käkade vi hamburgare. 
 
Så helgen får 5/5 av mig, öööver godkänt. Hoppas på fler sådana helger. Nu skall jag titta på ensam mamma söker och sedan ska jag soooovaaaa. 
 
PUSS
 
Detta är Majorstuen, sprang här i torsdags, ett jättefint område som ligger bredvid Bislett där jag nu bor. 
Jag och Ida tar rast på trucken
Le drinks 
Kul att mötas utav. Game's on.

Kommentarer

Postat av: Janne

Publicerad 2014-11-18 00:51:25

Kul med nytt boende. Lycka till! Kram!

Svar: Tackkk!!!!:)
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela