3 jobbdagar avklarade

Publicerad 2014-10-23 00:17:00 i Allmänt,

HEJJJJJSANNNN
 
Nu sitter ni på spänn där hemma och undrar huuuur i hela friden har det gått för mig. Joni, 3 dagar är avklarade. Min kropp känns som ett genommalt örngott. Såååå jävla trött. I måndags som sagt jobbade vi dag, vilket är 7-15. Då hade vi upplärning med Bea och en tjej som heter Sandra. Fick lära oss systemen och lite hur man packar. I slutet av dagen åkte jag och Ida runt på småplock och plockade. Vad menas med plocka? Jo vi har en truck där man har en EU-pall bakom trucken, där lastar man varor. Det var mycket att lära sig och det gick väl inte asfort men vi har lärt oss ganska snabbt tycker jag.
 
Igår jobbade vi kväll, vilket är 15-23. Då fick Ida och jag varsin truck och fick åka runt själva och plocka. Vi har varsitt headsett och i lurarna är det en dator (typ som Siri) som säger vart man ska plocka, då ska man svara med en kontrollsiffra osv. Ganska jobbigt då man måste upprepa sig sjuhundra gånger. Under en dag ska man ha plockat 800-900 plock, jag plockade 400 hehe. Men vad FAN andra dagen liksommmm. Det gick bättre idag, då jobbade vi också kväll. Efter middagen så fick jag åka till industri (mer tyngre grejer, tvättmedel, konservburkar osv) och då skulle även min chef med och kolla på. Den paniken. Men det gick bra, det svåraste jag tycker är hur man ska packa på pallen, att man ska få en jämn yta, tyngs längst ner osv. Det är som ett pussel, vilket är lite svårt att se när man väl plockar, för då vill man att det ska gå så fort som möjligt och har tusen siffror att hålla koll på. Men han hjälpte mig och gav mig en massa bra tips. Ökade väl i 100 plock så en gör framsteg, om 4 dagar är jag upp i 900 plock!!
 
Det var det. Jag åker hem till Borran över helgen, eller det blir bara lör-sön då jag jobbar till 21 på fredag. Måste hämta en del grejer så det är mest därför. OCH MYSA MED STAMCELLERNA SÅKLART.
 
Nu skall här sovas djupt.
 
Puss
 
Bea och Ida på sin truckar
Aa ni ser ju, inte jättemånga jämna ytor på denna pall.
Talking to Siri
Sist men inte minst plastar man pallen och ställer den till rätt leverans.
jobbmiljön dårå 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-10-28 17:01:12

Aha!! Sånna pallar har jag plockat upp på ica ca 50000 ggr. Alltid glömde de nåt!!

Svar: eyyyyy sluta klaga
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela