Främmande land, främmande människor. Igen.

Publicerad 2014-09-25 23:38:00 i Allmänt,

Jaha. Det tog mig 24 dagar innan jag begav mig ut på nya äventyr igen. Det var kul att vara hemma, kul att träffa mamma, pappa, alla kompisar, mormor, morfar, farmor prata med farfar och Ninni men Borås är inte den staden jag vill spendera min vinter i. Eller spendera någon tid alls i. Det är väl det som är nackdelen med att resa, att man aldrig riktigt känner sig hemma någonstans. "You see the world, try new things, meet new people, fall in love, visit amazing places, learn about other cultures – then it’s all over. People always talk about leaving, but what about coming home? The sad part is once you’ve done your obligatory visits for being away for a year; you’re sitting in your childhood bedroom and realize nothing has changed." 
 

Det är väl lite så jag känner, och var rädd att jag skulle känna. Självklart, det finns inget tryggare ställe än hemma, hemma i mitt hus på Kvarnstigen 2 i soffan med mamma och pappa. Jag blir bekväm, mamma lagar den maten bara hon kan laga, tvättar mina kläder, min säng knarrar lika mycket som när jag var 14, som jag fortfarande ligger och huttrar i. Men det är inte här jag vill vara, det är här jag vill mellanlanda. Jag vill inte bli bekväm. Jag vill ut, ut och se världen. Och det är precis det jag tänker göra. De sakerna jag hittills har fått uppleva och varit med om, det är värt att komma hem och känna mig ensam, att inget har förändrats. Så länge jag får göra det jag vill och kan, är det det jag tänker göra. 
 
Så vart beger jag mig? Jo denna gång blir det Oslo, Norge. Där ska jag bo i ett kollektiv i ett område som heter Bislett med 5 andra personer. Varav en av dem är min käre vän Ida som jag ska åka med. Ida är tjejen jag flög till USA med, hon stannade bara i några månader, åkte sedan hem och sen flyttade hon till Norge och bodde där i ett halvår. Nu har hon mellanlandat lite och är redo att bege sig igen. Tanken är att vi ska jobba på lager. I helgen ska vi bo i Göteborg för att ta truckkort. Jag vet, jag på en jävla truck. 
 
Norge ser vi mest som ett ställe att tjäna en del pengar på, inte direkt för att uppleva Norges kultur men ALLT blir la ett äventyr med mig. Vi drar på måndag, bor hos Idas kompisar i två nätter innan vi flyttar in i kollektivet. De två dagarna ska vi söka jävel med jobb och fixa annat smått. Fick förfrågan (av de hundratusen läsare jag har dagligen) att fortsätta blogga för att ni saknar bloggen såååå himla mycket och klart en inte vill göra någon besviken så storbloggarN är tillbaka folks. ÄR NI MED MIG???
 
Say WOHOOOO!!! 
*wohooo*
BÄTTRE KAN NI, SAY WOHOOOOOOO!!
*WOHOOOO*
Yea baby.
 
Kanske vill en åka tillbaka till denna blomma och detta vattenfall. Kanske tänker en göra det. 

Kommentarer

Postat av: Cajsa

Publicerad 2014-09-26 22:59:28

WOHOOO!

Svar: WOOPWOOP
hanna ljunggren

Postat av: Syrran the one and only

Publicerad 2014-09-27 00:21:05

JAG E MEEE DIIIIIG

Svar: JAAAA!!!
hanna ljunggren

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-09-28 10:33:16

Ehhh, kom hem till Pappa istället.

Svar: pappa kan komma till oslo :D
hanna ljunggren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela